Cesta zažehnutí světla
Návod návratu k sobě domů, aneb průvodce výcvikem.
(autorský rukopis)

Několik rad pro začátek

Přednes

Zveřejněno: 23.10.2023
Poslední korektura: 29.03.2024


Přednes

Tedy vyslovování a hlasitost proseb
 

Nejdůležitější text v této knize je psaný tučnou kurzívou a pro snadnou přehled­nost je ještě světlešedě podbarvený. Technicky lze o něm mluvit jako o programu vy­sílaném do multidimenzionálního energeticko-informačního časoprostoru, v němž ná­sledně provádí požadované změny. V časoprostoru přestaví energeticko-informační toky. Záleží na finálním obsahu a funkci, kvůli kterému toto vyslovení má modifikovat časoprostor. Svou kvalitou je to vlastně mantra31) a vůbec nevadí, že je česky.

Jeho pronesení na daném místě při vnitřním nastavení a vybavení si svých pocitů v těle je potřebné také trénovat a to nahlas. Jako kdysi jsme se ve škole učili předná­šet básně. Musí to být vždy prohlášeno jasně, zřetelně, bez kuňkání… a celým srdcem, musí to uvnitř nás znít a vibrovat. Jak jinak by Otec Nebeský měl reagovat na naše prosby, když bychom naše prosby k němu vyslovovali tak, že to zní, jako když to asi vlastně ani vůbec nechceme?
Napřed trénujeme nahlas, později v budoucnu stačí trénovat i vyslovovat třeba jen mentálně.32) To je pak výhodné vždy tehdy, když se někdy bude jednat o privátní obřad (třeba modlitbu), avšak vykonávaný právě na veřejném prostoru a není určený pro širší veřejnost.
Při vedení skupiny lidí, tehdy se texty těchto manter samozřejmě musí pronášet vždy hlasitě, pro synchronizaci pocitů u všech zúčastněných. Včetně synchronizačních vět pro na­stavení vnímání všech zúčastněných.

Na tomto místě je také nutné se zmínit o různých způsobech tréninků vyslovo­vání manter. Suchý trénink, tedy potichu, je většinou k ničemu, obzvláště u začá­tečníků. Příliš dlouho to trvá a vyžaduje velké úsilí, než to tam niterně prozní celým tělem. Než se v těle vybudí energie a vyzkouší správné ladění – intonace, rytmus, práce s dechem, a podobně. Než ta vibrace mantry (modlitby, prosby) prostoupí ce­lým naším tělem. Je to podobné, jako kdyby se budoucí zpěváci učili zpívat pouze potichu.

Například v sanskrtu je nutno napřed trénovat, a to dosti dlouho, správnou výslovnost jednotlivých slabik. Tak dlouho, až každá slabika skutečně prozní v těle (usadí se) a pocitově projeví přesně tam kde má. Energie se v těle vybudí na správ­ném místě a se správným laděním a intenzitou. Vyslovovaná slabika tedy časem jed­noduše náhle prozvučí tělem a vyvolá v něm toky energie i také přesně odpovídající pocity, ale i další, mnohem hlubší jevy s dopadem jak na tělo, tak i na duši. Teprve pak lze začít trénovat jednoduché jednoslovní mantry. Tedy s příslušným prožitkem. Jinak by to opět bylo jen takové dětské žvatlání bez vnitřního rezonančního účinku v hloubi těla.33) Ba spíše naopak, velmi malé děti tím svým pro nás nesrozumitelným žvatláním se v tom okamžiku opravdu domlouvají s anděly.
(Zde byl popsán nácvik pro pozdější správné vyslovování textů původních hinduis­tických manter. Netýká se tedy jazykových kurzů pro zájemce, kteří si chtějí pouze pasivně „číst sanskrtem tištěné noviny“.)

Teprve po úspěšném výcviku žák začne pod dohledem mistra pronášet kompliko­vanější mantry veřejně známé a užívané. Opět nahlas. A teprve po dlouhé době inten­zivního výcviku mu pak, když je již adeptem na hlubší znalosti, tehdy mu jsou sděleny mantry tajné. Které nemá nikdo slyšet, pokud nenastal ten správný okamžik jejich přednesení. A ty se již trénují výhradně potichu, mentálně. Avšak teprve tehdy, když žák je již málem mistrem. Tedy umí mantry pronášet s vnitřní rezonancí ve svém těle dokonce i mlčky … právě s tou rezonancí (vnitřním chvěním).
(Tajné se většinou vždy pronáší pouze mentálně, jen výjimečně hlasitě.)

Proto je také nutný hlasitý trénink všech těchto českých textů – vlastně manter (modliteb). A pak tyto texty, až jednou budou správně proneseny i s jejich potřebným vnitřním laděním a energetickým nábojem, jsou dokonce schopné přemodulovat třeba i strukturu své vlastní DNA šroubovice. Ta energie i schopnost jejího vyvolání se totiž takto postupně po kapkách aktivuje právě neustálým vyslovováním (tréninkem).

Pozn. 5:
Platí tvrzení (pravidlo): zvuk – dech – pohyb.
Zvuk vybudí energii.
Koncentrace na dech přitom pomáhá udržet soustředěnost mysli v sobě a zvýšit propojení se svou duší a zamezit tak rozbíhání myšlenek nežádoucím směrem.
A pohyb, ten pak roznese energii celým tělem. To je také důležité, zvláště při nácviku. Neboť ve svém těle máme mnoho bloků rozmístěných na růz­ných místech. A právě pohyb usnadní roznášení energie celým systémem a po kapkách bloky rozmělní a vyplaví a později také rozezní buňky v daném místě tou správnou vibrací (přirovnám to k čištění a doladění dalších strun klavíru přímo za provozu). Asi podobně, jako když u stroje za chodu ťukáme na potrubí, aby se v něm zvolna rozvolnily a vyplavily všechny úsady. Po malých částečkách, neboť větší uvolněný shluk nečistot by mohl ucpat jem­nou hydrauliku. V medicíně se pak v takových případech „ucpání potrubí“ mluví o infarktech, náhlých mozkových příhodách a pod.
Proto není při nácviku nutné pouze nehybně křečovitě sedět, lze se při tom i pohybovat. Tak, jak nás energie sama povede. Vliv pohybu využívá princip dynamických meditací v mnoha školách, např. ve cvičeních podle mistra Osho, ale třeba i systém tajči, Či-kung a i jiné – např. bojové sporty vrcholné úrovně.

Pozn. 6:
Ty bloky v nás lze jednak přirovnat ke klubku zamotaných drátů se zkraty v počítači … energetické shluky – žmolky v biopoli, tedy bránící správnému toku energie aurou na daném místě (je vnější, ale i vnitřní rozložení aury a toků energie tělem) … tedy naším hardwarem (tzv. tělem). Tyto efekty dnes již lze částečně fotograficky zachytit pomocí principu Kirlianovy foto­grafie. A ty druhé typy bloků, kterými jsme také prošpikováni skrz na skrz, méně hmotné, nicméně neméně účinně nás brzdící, ty pak lze přirovnat k počíta­čovým virům v operačním systému (implantované vadné struktury v mysli, vědomí a podvědomí – software). S vědomím, že každá buňka těla je vlastně jako když autonomní počítač v internetové síti se svým vlastním proceso­rem, ale i s pevným diskem, a kromě zajišťování své funkce zároveň spolu­pracuje i s ostatními buňkami na přenosu energií a informací, pak je to jejich vzájemné spolupůsobení pochopitelnější.

Pronášíme tedy vždy jenom slovo (mantry, prosby), pocity ne. V textu popsané pocity, vnímání energií a pohyb časoprostorů a prolínání dalších dimenzí – to vše je s těmito mantrami svázáno, ale rutinně se pocity nevyslovují. Tyto pocity, naše vní­mání vnitřního ladění, to vše v nás na daném místě pronášených manter automaticky vzniká. Přesněji svým vnitřním laděním se v nás vyvolají (vybudí) a prožíváme je. Než prožitky vzniknou a naučíme se je plně vnímat, to také chvíli trvá. To je vlastně ta koncentrace – plná pozornost, soustředění a uvědomování si). Proto text k nebe­sům vysílaných manter i prožitky s nimi spojené je tedy potřebné trénovat vždy sou­časně. Ty pocity totiž našim slovům „zajistí energii k letu“.

Pozn. 7:
Pokud však vedeme trénink nebo obřad nějaké osoby, či skupiny osob, které toto ještě „nemají natrénováno“, pak je musíme samozřejmě navést na uvě­domění si právě té kvality energie a jejího prožitku. Tedy provádíme tak ne­ustálé „dolaďování vysílačů ostatních osob“ – sjednocení těla s myslí během vysílání. Toho docílíme souběžně pronášeným a vhodně zkráceným popisem onoho ladění, tedy vyslovováním vedlejšího popisného textu. Nesdělujeme co přesně a jak mají účastníci cítit, ale snažíme se vhodně podpořit jejich introspekci – zaměření se na vnitřní vnímání jejich individuálních pocitů. „Vše je dobře“, i pokud ty pocity někdo zrovna nemá. Může to být třeba i důsle­dek dnes nevhodné snídaně, příště to může být jiné.

Je to zde uvedeno proto, že společná skupinová práce se vyznačuje lepšími výsledky, snazším dosahováním úspěchu. Dochází k synergii polí účastníků se společným záměrem.

Pronášené mantry (smysl textu, jeho informační náboj, na jazyce nezáleží) mají několik souběžných významů. Jednak slouží jako do časoprostoru odesílaný příkaz a program k realizaci. Definují, k čemu dochází a co se stane (již nyní probíhá i proběh­ne) a určují tak finální stav. Zároveň vytváří energii, uvádí ji do toku tělem a ladí tělo i vybuzenou a protékající energii na požadovanou kvalitu – celé „pásmo frekvencí“. Bez této připojené energie (nosné energie pro přenášený signál) by to mělo sílu pouze běžné říkanky z dětského slabikáře, tedy téměř žádnou. Dále později při plném proná­šení manter fungují zároveň jako nápověda pro vybavení si onoho ladění na daném místě (platí pro již vytrénované). Navíc nás vedou při obřadu časem a případně ještě slouží i ke vzájemné synchronizaci vnitřních prožitků při společně prováděných obřa­dech již trénovaných účastníků.

Maximální účinnost pronášených manter je právě svázána se správným vnitřním naladěním celého člověka a celé jeho psychiky, sjednocené s myslí i srdcem a s tekou­cí energií34) prožívanou v celém těle (vnímáno jako vibrace). Vnímání a pocity se pro­pojují. A k tomu dochází právě na daném místě textu a v daném okamžiku. Proto si k tomu vždy rezervujeme na daném místě textu potřebný čas (měříme dechem, ná­dech či výdech je tím základním časem). Ten zážitek, či pocit, je nutné si vždy na tom daném místě vybavit. A pokud by se nedostavil dostatečně rychle, tak při nácviku je vhodné si dopřát třeba i několik nádechů a výdechů navíc a stabilizovat se. Avšak ne­zaseknout se zbytečně dlouho na tom místě a pokračovat dále. Později to jednou za­čne probíhat synchronně a také plynule a rychleji, a jednou to bude dech za dechem a ve svižném tempu, jako když vojáci pochodují. Skutečně bez vlastního usilovného tréninku budeme jen a pouze pasivními diváky. Při aktivním samostatném zvládnutí pak můžeme zvládnout i více a dokonce i pomáhat dalším lidem.
Je to stejné, jako když jsme se kdysi v první třídě učili číst – po jednotlivých písmen­cích. Než jsme se nakonec naučili nečíst písmenka, ale … a nakonec i vnímat smysl celého textu.

Text, tedy hlavně ten nahlas vyslovovaný (modlitby), má svůj rytmus, má jistý smysl a gradaci. Prodlevy jsou naznačeny na vhodných místech grafikou textu (vhod­né i pro nádech). Není to ryzí báseň. Ta grafika má také pomoci usnadnit pamatování, pomoci pochopit vazby a ulehčit rytmus vyslovování. Když se to procítí – lze to podle potřeby změnit. Procítěně si upravit po svém. I text je možné rozumně modifikovat. Jednak energie si sama leccos řekne (napoví) a jednak bude možné připsat mnoho dalších souvisejících potřeb … veršů. Jednak i text pronášených mantramů (litanií) může být vhodně doplněn, či upraven. Jen je nutno vždy dávat pozor na jednoznač­nost a přesnost ve vyjádření a bez záporů. Tedy vypustit slova a programy zavirované jiným určením a smyslem. Dosti již bylo falešných slov.

To co řekneš a jak řekneš, bude také patřit tobě.
Co si navaříš, to si taky sníš.
35)

Delší pauzy, zvláště mezi slokami, jsou místem pro procítění. Pokračujeme dále, až když to tak cítíme. Je to okamžik nádechů a často také vlastně čas potřebný na přestavení časoprostoru a někde i pro vypnutí programů, které již v obecném systému nemají nadále platit, neboť jsou nahrazovány požadovanými novými programy! Nový program musí být náležitě včleněn do celého systému. A i když čas je jen iluze, tak přece jen je potřebné s ním rozumně pracovat podle pravidel platných pro pozemskou hru iluzí.

Pozn. 8:
Hlavní řídicí frekvencí celého toho děje jsou pracovní frekvence „alfa vln“ mozku. To je ten pravý bubeník udávající rytmus veslařům (buňkám) v těle. Nikdy ne rytmus moderní hudby … „rozbíjí celou loď v příbojových skaliscích“.
Varování před použitím doprovodu moderní hudby při meditacích.

Takže lze shrnout. V této knize zde jsou sepsány hlavní texty – mantry (litanie). Ty je nutno vždy náležitě vyslovit, a to se správným energetickým i pocitovým naladě­ním pronášejícího. Toto naladění a popis případných pocitů je druhý text, kterým je hlavní zvýrazněný text proložen. Text manter sám o sobě bez tohoto prožití, tedy bez správného vnitřního ladění, nemá prakticky žádný velký dopad.36) Trénovat se to má dohromady a řídicím textem, kolem kterého se tento celek točí, jsou právě ony man­try (modlitby) jasně a srozumitelně vyjádřené. Bez delšího nácviku a zautomatizování celého postupu to nebude tak účinné. Prostě je nutné to dostat do paměti, těla i duše, prosáknout a sjednotit se s tím. V takovém stavu těla i mysli pak i jedno jediné správ­ně vyslovené slovo převrací vesmír.

Pozn. 9:
Celé to vlastně využívá stejných efektů, jako kvantová fyzika. Pokud nebu­deme v laboratoři myslet na to, co a proč měříme, tak zapojíme přístroje ji­nak a i čtení z nich a také měření bude o něčem zcela jiném.

V meditačním ladění si tedy nakonec vyvoláváme jistý sled prožitků a pocitů zároveň s hlasitým (a jednou v budoucnu i jen mentálním) pronášením jistých textů (manter). Ale je také možné se pouze nechat pasivně vést někým jiným, kdo bude svým slovem celý průběh naší meditace řídit. Lze tak případně konat i ve skupině. Tam pak pro synchronizaci všech zúčastněných musí vedoucí, alespoň heslovitě (když již jsou účastníci s technikou alespoň částečně seznámeni) vždy upozornit na každou další fázi. Informovat, který modul právě začíná. I v tomto případě bude důležité hla­sité vyslovení manter i doprovodného textu oním předčitatelem (celebrantem). Ostatní účastníci většinou pak mantry jen mentálně opakují a prociťují.

Pozn. 10:
To je tzv. řízená meditace. Většinou mají účastníci zavřené oči (vypnutí do­minantního senzorického aparátu – očí), aby se mohli lépe svým vědomím ponořit do „hladiny alfa“ a zlepšit tak své vnímání na ostatních smyslových kanálech.

Pokud cítíme vibrace jak kdekoliv v těle, celém i nebo jen části, a zároveň také vibraci ve své hrudi, v „srdci“, tehdy je to dokonalé. Ale musí to přijít samo, nesmíme se soustředit právě na toto! Samo to jednou přijde.


 




Vysvětlivky pod čarou:


31) … Mantra = opakovaný text, jenž se má naplnit, uskutečnit změnu. Obdoba či spíše jiný název pro modlitbu. Nezáleží na řeči (jazyku pronášení). Je to vlastně prosba, požehná­ní, uzdravování, i třeba prokletí.

32) … Umění vyslovit jen v mysli a docílit uskutečnění – to již však je znamení velmi pokročilých adeptů.

33) …Zde je nutno uvést, že velmi malé děti, které od narození ještě nemají vypnuto své spojení s vyššími světy, a když se učí teprve mluvit, tedy vydávat zvuky a ladit je, intonovat … těm každý vyslovený tón skutečně vibruje tělem a zároveň tak vlastně vykonává „vnitřní masáž“ jejich organismu. Je možné na nich i pozorovat, jak si to pobrukování libě užívají.
Samozřejmě pláč nemluvněte je již něco zcela jiného.

34) … Tuto energii lze dnes již zaznamenat odpovídající fotografickou a záznamovou technikou – fotografováním aury. Slyšel jsem, že dokonce jsou vyvinuty i přístroje na měření kvality a síly aurických polí (biopolí). Není to tedy jen výhradně záležitost pocitů, tedy halucinací. Dnes již to je objektivní a změřitelná realita kvantové fyziky. Vlastně vždy byla, pouze oficiální věda a úřady měly nařízeno tu realitu popírat a dehonestovat.

35) … Staré přísloví, jehož pravdivost jsem si nejednou vyzkoušel na vlastní kůži a v mnoha formách.

36) … Pocity musí odrážet protékající energii, být s ní v souladu. Ne, že cítím, jak mnou „něco“ protéká, a při tom myslím na včerejší film … to je zcela špatně!


Motto:
Jednou vyzkoušet je lepší než o tom stokrát číst.