Cesta zažehnutí světla
Návod návratu k sobě domů, aneb průvodce výcvikem.
(autorský rukopis)

Hinduistické zahajovací a ukončovací mantry

(potřebné pro zdar při každé činnosti)

Zveřejněno: 31.10.2023
Poslední korektura: 30.03.2024

 


Hinduistické zahajovací a ukončovací mantry

Téma této kapitoly tak trochu souvisí s předchozím tématem. Protože je důležité pro úspěch v každé práci, je zde uvedeno samostatně.

Přestože se jedná původně o hinduistické mantry psané v sanskrtu, bývají užívá­ny i buddhisty. Jejich určení je samozřejmě posvátné a mají hlavně napomoci k hlad­kému průběhu zamýšlených obřadů, ale i jakýchkoliv jiných činností.
Pragmatičtí Indové je užívají, kdykoliv mohou, neboť jejich účinnost mají ověřenu sta­letími ve své každodenní praxi již od dob, kdy je tam kdysi v balíku véd donesli Árjové z Hyperboreje.

Na své cestě v Indii jsem si všiml, kdykoliv jsem vstoupil do některého obchodu, že na pozadí velmi jemně hrály právě tyto mantry, především ta Ganéšova. Samozřej­mě že z CD přehrávače. Avšak příznivě působily při zahajování kontaktu mezi obchod­níkem a zákazníkem či zvědavým turistou.

Bylo to rozhodně lepší a pro uši i duši mnohem příjemnější, než ony ďábelsky rafinované a vtíravé melodie používané západními obchodními řetězci v jejich marke­tech (i u nás). V nich jsou tyto zvukové kulisy používány s úkolem jednak zamaskovat šum subliminálních reklam, ale hlavně bez vědomí zákazníků otevřít jejich podvědomí a tyto reklamy a jiné programy myšlení jim takto zasunout nenápadně do podvědomí. Prostě sprosťárna, která jinak je formálně zakázaná.
To jejich anglické kňourání pak sleduje ještě jeden důležitý cíl z programů tajných vý­zkumů CIA zvaných MK Ultra … infikovat náš slovanský jazyk anglikanismy a pokazit tím myšlení a vyjadřování a především pak na tom závislou schopnost komunikovat s Nejvyšším – s Bohem.


Doporučené mantry před zahájením práce

Podle jejich funkce nazývaných též otevírací. Používají se při zahajování obřadů, ale i při počátku nácviku kterýchkoliv duchovních technik. Bráhmani jimi zahajují ob­řady, v ášramech je vyslovují členové komunit před začátkem společné práce (možná budou i nějaké rozdíly podle té které školy) – a podobně. Jsou dobré také třeba před poradou, nebo před zahájením jakékoliv důležité práce, zvláště když ji děláme poprvé. Ze své praktické zkušenosti doporučuji pronést je vždy při zahájení jakéhokoliv důle­žitého konání – pro jeho zdar a úspěšné završení.
Samozřejmě pronést hlasitě, nejlépe sborem, všemi zúčastněnými.

Mají za úkol přizvat ku pomoci svaté síly velmi vysokých kvalit a též k ochraně záměru a celého pracovního prostoru. Přivolávají pomoc všech dávných mistrů a uči­telů a vytváří kolem nás i našeho díla ochranu – tzv. „ochranné kruhy“. Potom již jde vše hladce a plynule. Začátečníci je mají pronést 3×, když je již natrénováno, postačí i jednou a případně i jen mentálně.

Naučil jsem se je kdysi recitovat z paměti a po osobních zkušenostech s nimi je začlenil i do svého osobního repertoáru. Zvláště dobré je vyslovit je na počátku něče­ho nového, práce na něčem, kde člověk nemá vůbec žádné zkušenosti, anebo když se dostane do fáze, že se prostě přestane dařit (zřejmě nějaký rarášek nás přišel pozlobit a překážet nám). A užívám je třeba i při práci v dílně, když si nevím rady … ještě než následně ku pomoci a také o radu případně přivolám i samého Ganéšu, někdy také i Hanumana (viz výše kapitola „Pomoc při hledání řešení“).


Před jejich vyslovením je samozřejmě na počátku vhodné, pokud člověk to má již natrénováno, použít zkoncentrování se pomocí nádechu a přivolání síly Země a světla Nebes – v míře takové, jak to člověk již zvládá. Jen na jedno nadechnutí. A v tomto positivním vnitřním rozpoložení, podle mé zkušenosti, skutečně pak stačí vyslovit tyto mantry i jen jednou. I když tam, kde jsem se je učil, tam jsme je vyslovovali sborem vždy 3× každou z nich.
Postupně v daném pořadí za sebou následují tři mantry, které mají ku pomoci přitáh­nout energii, každou její odpovídající kvality (tedy pásma frekvenčního ladění).
Ty další mohou být také, nemusí.

Guru mantra

Přivolává ku pomoci a k našemu vedení celou linii mistrů a všech učitelů. Počí­naje samotným Bohem od prvopočátku věků (tvůrce celého kosmu a vlastně i prvotní učitel) a všechny jeho žáky … tedy linii všech učitelů od prvopočátku božských linií a linií předků, až k těm posledním, kteří nás osobně učili a na jejichž vědění jsme nyní napojeni i my.

Ómm,
Guru Brahmá,
Guru Višnuhů,
Guru Dévo MahéŠvaraha,
Guru Sakšát ParaBramham,
Tasmajé Srí,
Guru Vén Namahá.

Ganéšova mantra

Přivolává ku pomoci nejen Božský aspekt udržovatele vesmírů Višnua ve všech jeho podobách (známých inkarnacích), ale také Ganéšu a jeho znalosti, moudrost a sílu potřebnou k překonání všech překážek. Svojí silou pomůže prorazit cestu překáž­kami jako když slon ji proráží pralesem. Dává tedy pomoc a sílu k překonávání všech překážek. Ganéša je navíc správcem nebeských archívů, tedy všech vědomostí.

Ómm,
Suklamm, Bharadaramm, Višnumm,
Sašívarnam Čatůr Bhůdžamm,
Prasann Navadanamm Džájé,
Sarva Vignópa Šántajé.

Gájátrí mantra

Přivolává pomoc bohyně Gájátrí, která nám poskytne svou energii a sílu (šakti) a nic za to nechce. A hlavně nezatíží nás žádnými iluzemi. Dodá potřebnou energii zrodu, abychom mohli úspěšně vše dokončit. Proto vyslovujeme její mantru jako prosbu o poskytnutí čisté pomoci a energie („neplacené“ a bez podmínek), s o to větším vděkem.

Ómm BhúrBhuVa, Suvahá,
That Savitúr Varénjamm,
Bharghó Dévasja DhímaHí,
DhiJó Jó Naha, Pračódaját.

Šanti mantra

Bývá velmi často ještě přidána k předchozím „3G mantrám“ (vyslovuje se jen 1×). Je to mantra míru. Vyvolává klid mysli a přináší mír nám, našemu snažení i ce­lému prostoru kolem nás. I různé entity kolem jsou takto ztišeny, zklidněny.

Ómm Šánti, Šánti, ŠántiHí.


Bídžamantra korunní čakry

Tuto jednoslabičnou mantru spojenou s korunní Sahasrára čakrou může použít spíše ten, kdo v daném okamžiku se ještě více chce koncentrovat. Jejím vyslovením se snažíme otevřít příjmu „informací z nebes“. Ještě více svou intuici směřujeme a sebe otevíráme ke spojení k prapůvodnímu Zdroji Veškerenstva. Je to taková „tečka obřadu zahájení práce“. Je individuální a není povinná, může být pronášena i jen mentálně.

Áúmm


Dále pak následuje již další duchovní práce a vlastně i jakákoliv další práce.
Osobně ještě před jejím zahájením, tedy především při běžné manuální práci a i ja­kékoliv jiné činnosti pronáším většinou také své vlastní zvolání … pro hladký průběh práce a i úspěšné a včasné dokončení:

Nechť dílo se daří a dílo se zdaří!

Toto užívám i jako vhodnou formu požehnání práce pro kohokoliv, s kým jsem si právě povídal, já odcházím a on se chystá pokračovat ve své další práci.


Doporučené mantry po ukončení práce

Také se jim říká závěrečné.
Pronáší se (používají) na závěr při ukončení práce, především vždy při meditacích a obdobných duchovních dílech, např. obřadech, ale i nácviků. Ale jsou vhodné k užití vlastně i kdykoliv, jako taková „konečná tečka“. Tím je celé dílo ukončeno, uzavřeno a nemůže se do toho již žádná entita či egregor namontovat. Zároveň se tím uzavře­me i my. Tak zvaná „negativita“, tedy nejrůznější negativní a destrukční pole a pro­gramy a další astrální havěť takto nemají žádnou šanci se připojit k vykonané práci (dílu), ani se dostat do našeho vnitřního systému a ukotvit se v nás a nějak nám pak škodit. Prostě při ukončení duchovní práce „oblékáme ochranný kabát z Božího světla“ a pod jeho ochranou odcházíme.

Přesnější smysl i význam je ještě ten, že s přáním míru zároveň předáváme část z nahromaděné energie do tří úrovní existence (světů), zároveň i s požehnáním oněm bytostem a jejich rozvoji. Tedy světům vyšším, světu našemu a světu spodnímu. Co se týče i těch bytostí onoho spodního světa … ony se vrhnou na energetické zbytky takto rozhozené v okolí obřadu a my jim zatím v klidu a potichu zmizíme ze zorného pole.

Je to proto, že v místě (prostoru) naší činnosti zároveň vzniká i značná koncen­trace prány, jejíž část si i odnášíme v sobě a pak hodně „záříme“ do okolí. A tato okol­nost místně zesílené koncentrace energie vede i ke stahování se různých energeticky hladových astrálních entit. Ony nejsou schopny koncentrace prány a jejího přetvoření v „živou energii“, kterou ke své existenci potřebují. To umí pouze biologické bytosti. Ta koncentrovaná energie tam vlastně po našem odchodu zůstává a my ten přebytek takto vlastně věnujeme všem bytostem ku prospěchu (prostě jsme něco předhodili i hladovým psům).

Ómm Šánti, Šánti, ŠántiHí.

Lóka Samastá Sukinó Bhavantů,
Lóka Samastá Sukinó Bhavantů,
Lóka Samastá Sukinó Bhavantů.

Ómm Šánti, Šánti, ŠántiHí.

Použily se dvě mantry. Již známá mantra míru a k tomu též i mantra požehnání všem bytostem – do úrovní všech tří světů (proto 3×). Prostě pozitivní výsledek naší snahy je předán a ukotven takto i ve všech třech úrovních bytí.


Samozřejmě pro specializovanější akce a obřady mohou zahajovací i ukončovací rituály vypadat i jinak. Ale to již bývá jejich součástí a většinou vychází z tradic té které věrouky a výcvikové školy. Tyto zde uváděné základní doporučení jsou kdykoliv univerzálně použitelné i ve kterémkoliv jiném výcvikovém systému duchovních schop­ností vyjma satanismu. Vychází z hinduistických véd, jež jsou kopií vědění dávných Árjů (ProtoSlovanů) a ve své podstatě jsou shodné i s praslovanským védismem.

 


 


Motto:
Jednou vyzkoušet je lepší než o tom stokrát číst.